Lue, mitä CPM on ja miten sitä käytetään online-budjetoinnissa
Finger Family Collection | 9 Finger Family Songs | Nursery Rhymes | The Mik Maks
Sisällysluettelo:
- CPM: n määritelmä
- vaikutus
- Miten CPM-erittely jakaa mainoksesi kustannukset sivustossasi
- Miten ja mistä saa CPM-mainontaliikennettä
Jos haluat ostaa mainostilaa verkossa, käytät nopeasti termiä CPM. Teollisuus käyttää termiä puhua mainosten näyttökertojen kustannuksista, ja se on ylivoimaisesti yleisin digitaalisen mainonnan mittayksikkö. Se on myös yleisin tapa ostaa ja myydä digitaalista mainostilaa.
CPM: n määritelmä
CPM tarkoittaa Cost Per Mille ja toinen tapa sanoa Cost Per Thousand. Tässä tapauksessa 1000 näyttökertaa verkkosivustolla. Sitä ei pidä sekoittaa muihin samankaltaisiin, mutta erilaisiin termeihin, mukaan lukien CPC (napsautuskohtainen hinta) ja CPA (kustannus / toimenpide / hankinta).
vaikutus
Joskus kutsutaan näkymäksi tai mainoksenäkymäksi, yksi mainoksen näyttökerta vastaa mainospalvelinta, jota kutsutaan vastauksena käyttäjän selaimen sivupyyntöön. Se on, ja kaikki. Jotkut ihmiset ajattelevat virheellisesti, että mainoksen näyttökerrat ovat mainoksia, jotka on näytetty käyttäjälle (olipa ne huomanneet tai eivät), verkkosivustolla tai muussa verkkovälineessä. Tämä on tosiasiallisesti virheellinen.
Valitettavasti tämä tarkoittaa myös sitä, että mainosten näyttökertojen tilastot ovat usein virheellisiä tai suorastaan petollisia. Enintään 15 prosenttia ajasta, ilmoitetut mainokset ovat virheellisiä. Sitten on bot-liikenteestä näkyviä mainoksia (botti on automatisoitu ohjelmisto, jota voidaan käyttää liikennemäärien tai roskapostin henkilöiden lisäämiseen), joten fyysinen käyttäjä ei koskaan saanut mahdollisuutta nähdä mainosta. Näistä robotista tulee jopa 60 prosenttia mainosliikenteestä. Ja lopuksi on mainoksen näyttökertojen petos. Tällöin häikäilemättömät käyttäjät piilottavat muiden mainosten takana olevia mainoksia, jotka huijaavat mainosverkostot mainoksiksi, joiden CPM-hinnat ovat korkeampia.
Tämä myös lisää mainosten näyttökertojen numeroita, mikä maksaa mainostajille vieläkin enemmän. Tästä voit kertoa Reid Tatorisin erinomaisessa artikkelissa.
Miten CPM-erittely jakaa mainoksesi kustannukset sivustossasi
Oletetaan siis, että sinulla on sivusto, ja haluat käyttää sitä palvelemaan mainoksia ja tehdä rahaa kuukausittain. No, sinun täytyy istua alas ja selvittää, millaisia kuukausituloja olette tyytyväisiä. Jos sivustosi on uusi ja sillä on suhteellisen vähän liikennettä, et aio ansaita paljon rahaa, joten CPM-hinta on hyvin alhainen. Jos sivustossasi on paljon liikennettä, CPM on suurempi.
CPM-hinnat ovat kaksi eri tyyppiä - kiinteät ja muuttuvat. Kiinteitä kursseja on helpompi työskennellä, koska sinulla on tietty arvo, jota voit käyttää tuotettujen mainosten näyttämiseen. Muuttuvia näyttökertakohtaisia hintoja on vaikeampi työskennellä, ja nämä hinnat vaihtelevat sivustosi aiheen, maan, mainostajan jne. Mukaan.
Tehkäämme nopean matematiikan. Sinulla on verkkosivusto, ja se on keskimäärin 40 000 kävijää kuukaudessa, yhteensä 120 000 sivunäkymää kuukaudessa. Mikä on sivustosi arvoinen?
No niin, että 5 dollarin CPM-hinta (joka on hieman yli vuoden 2017 keskiarvon) laskisi sen näin:
120,000 / 1,000 = 120
120 x CPM $ 5 = 600 dollaria
Kerro se 12: een ja katsot verkkosivustoa, jonka arvo on 7 200 dollaria mainostuloissa vuodessa. Kun pidät useita miljoonia sivunäkymiä, joita jotkin sivustot palvelevat joka kuukausi, näet, kuinka kannattava CPM-markkinointi voi olla joillakin sivustoilla. Onnistuneimmat YouTube-avustajat tekevät vuosittain miljoonia dollareita vain osasta YouTube-sivustojen sivuilta keräämistä mainostuloista.
Miten ja mistä saa CPM-mainontaliikennettä
Jos olet lukenut kaikki edellä mainitut asiat ja olet kiinnostunut tuottamaan CPM-tuloja verkkosivustosi kautta, seuraava looginen kysymys on "mistä aloitan?"
Et voi vain lähestyä yrityksiä ja pyytää heitä aloittamaan mainosten sijoittamisen sivustoosi. On sivustoja ja yrityksiä, jotka ovat rakentaneet liikennettä palvelemaan sivustoja, kuten omasi, ja niitä on helppo aloittaa.
Jotkut parhaista, jotka aloittavat:
- UberCPM
- AdBuff
- Media.Net
- Criteo
- Technorati
Luo tilejä muutamalla näistä ja kokeile. Kun olet löytänyt ohjelman, joka täydentää sivustosi ja tuo hyvät tulot, pidä se kiinni.
Mitä hedelmällisiä hedelmiä käytetään liiketoiminnassa
Matala ripustavat hedelmät viittaavat yksinkertaiseen, helppoon ratkaisuun liittyviin ongelmiin, mutta varokaa luomalla kulttuuria, jossa työntekijät keskittyvät juuri näihin tehtäviin.
Miten älykkäitä yrityksiä käytetään vapaamuotoisesti
Freeconomics on uusi termi, joka kuvaa vanhaa markkinointistrategiaa, valikoivaa vapaan tai voimakkaasti alennetun tavaran tai palvelujen luovuttamista.
Mikä on jäänmurtaja ja miten sitä käytetään?
Kokousjohtajat käyttävät jäänmurtajia auttamaan osallistujia tutustumaan toisiinsa ja ottamaan heidät keskusteluun.